k a a b e l beau monde network
uudisedlugumängusttehnoloogiapildidfailidautoridtestiminetegijatele


Kaabli arhiiv päevavalgel (1.osa - Virtual Presence Engine)
07.08.2002
Kirjutanud: Dan Bogdanov

Tähelepanu: Siin leiduv tarkvara ei ole valmis ning seda alla laadides võtate vastutuse võimalike tagajärgede eest endale!


08/11/1998 - Versioon 0.5b07

See on üks esimesi katsetusi 3d-pildi alal, mis Kaabliga tehti. Kasutati Doom-i kvaliteediga mootorit Virtual Presence Engine, mis väga hull ei olnudki. Selle versiooniga on kaasas ka käsitsi programmeeritud (programmeerijal tuli lahendada paarkümmend Pythagorase teoreemi) ruumiline Beau Monde'i logo.

Kuna tegemist on vana tarkvaraga, siis on tõenäoline, et see uuematel masinatel (või üldse mingitel masinatel peale programmeerija oma) käima läheb. Aga nostalgiahõngu tuleb siit küll.


Failid: The Cord v0.5b07 (English MS-DOS version)

19/07/1999 - Versioon 0.5b38

Pärast eelmist versiooni (0.5b07) on järgmine säilinud eksemplar kaheksa kuud hiljem Beau Monde Networki rahva seas levitatud 0.5b38. Graafikamootor on ikka veel sama, kuid oluliselt on muutunud sisu. Kaablil oli sisseehitatud muusikasüsteem, mis etteantud lugude nimekirja järgi mängis kõiki populaarseid vorminguid (MIDI, MOD, XM, S3M, MP3, CD Audio).

Mängus on Tõnis Ormissoni modelleeritud kaart, mis oli Jorgen Matsi originaalstsenaariumi esimene virtuaalne realiseerumine. Oliver Oberg oli kujundanud esimese menüü ja seegi töötas. Samuti tegi Oliver mängule korraliku logo. (Kogu seda graafikat on Oliver kokkuvõttes umbes kolm korda ümber teinud, põhjuseks alguses Jorgeni ja Martin Räägu kommentaarid, hiljem enda rahulolematus :). Martin Rääk ise komponeeris mängule muusika, kasutades selleks teist Eesti meeste toodet - SoundClubi. Koos Jorgeniga varustas Martin mängu ka heliefektidega. Robert Sälg modelleeris Kaabli pöörleva logo, mis on mängu alguses kohe nähtav.

Kaablil oli stsenaarimiredaktor ScEdit, millega sai paika panna tegelasi ja nende grupilist kuuluvust. Kahjuks sellest programmist midagi järel pole. Tegelased aga olid mängus täiesti olemas. Olid ka rühmad, mille kõik liikmed vapralt juhi järel jalutasid (kõike seda näete, kui mängu käima saate). Tegelaste graafika puudumisel kasutasime Oliveri sirgeldust, mis on siiani tuntud kui "(zombi)lumememm". Tõnis Ormisson töötas stabiilselt kaardiga ning see sobis stsenaariumiga päris hästi. Tegelastel oli idees ka oma pagas, mida küll näha ega kasutada ei saanud. Mänguekraani kõrval on pealtvaatega kaart, kus mängija väikese kollase täpina ringi liigub.

Mängu tehniliste nõuete kirjapanekul tekib raskusi, sest selle peale siis ei mõeldud. Toon näiteks programmeerija masina, millel kogu asi imeilusti töötas:

  • 166 MhZ Intel Pentium MMX
  • 32 MB RAM
  • S3 Trio 64/DX videokaart (koos S3VBE20 draiveriga)
  • Pro Sonic 16 helikaart (Sound Blaster ühilduv peaks piisama)

Kokkuvõttena sellest perioodist võib öelda, et on tegemist kõige täiuslikuma versiooniga üldse, mis sellest ajast järel on.
Failid: The Cord v0.5b38 (English MS-DOS version)


Kaabel | Beau Monde Network