k a a b e l beau monde network
uudisedlugumängusttehnoloogiapildidfailidautoridtestiminetegijatele


Dialoogisüsteemi planeerimine
03.02.2002
Kirjutanud: Dan Bogdanov

Kaabli maailmades on kõikidel tegelastel oma roll, olgu see siis tühine või missiooni seisukohalt kriitilise tähtsusega. Kõik tegelased muudavad vastavalt mängija käitumisele oma suhtumist ning võivad hea kohtlemise puhul väga kasulikud olla. Mõned neist võivad mängijaga ühineda, eeldusel, et tema eesmärk mängija omaga kattub. Teine võimalus on loomulikult abiliste palkamine, kuid lojaalsust ei saa osta ja lahinguolukordades ei saa nende peale alati kindel olla.

Tegelikult ei saa kellegi peale kindel olla. Sinu vestlus teise mängutegelasega on kuuldav kõigile, kes on ruumis või muidu kuuldekaugusel. Pannes tähele midagi, mis neid huvitab, võivad nad sekkuda.

Mängijatel on ka omavahelised suhted. Kahte vaenujalal olevat tegelast ühe eesmärgi nimel võitlema panna ei ole kerge.

Eelpoolkirjeldatud võitluste realiseerimiseks läheb vaja väga võimalusterikast süsteemi. Peamiselt hoolitsebki mängu kulgemise eest skriptide süsteem, mis kasutab tegelaste kohta hoitavaid andmeid dialoogide ja tegevuse juhtimiseks.

Kõigi tegelaste (ka mängija) objektide küljes hoitakse andmeid nende suhete ja teksti kohta. Samuti on igal mängijal skript, mis teda igal sammul juhib. Skriptikeelena kasutame kas Pythonit või LUAt (mõlemad variandid on hetkel kaalumisel).

Selliste plaanidega alustame. Selge on, et tegevuse käigus lisandub uusi ideid. Kõiki neid me võibolla realiseerida ei jõua, kuid tänu Kaabli moodulipõhisele arhitektuurile on võimalusi võimalik teha ka edaspidi.


Kaabel | Beau Monde Network