k a a b e l beau monde network
uudisedlugumängusttehnoloogiapildidfailidautoridtestiminetegijatele


Kaabli arhiiv päevavalgel (2. osa - Crystal Space)
08.08.2002
Kirjutanud: Dan Bogdanov

Tähelepanu: Siin leiduv tarkvara ei ole valmis ning seda alla laadides võtate vastutuse võimalike tagajärgede eest endale!


22/08/1999 - Versioon 0.6b41

Kaabli programmeerimisajaloos on selline lõik:
17-08-1999 - Kuna Virtual Presence Engine jäi ilmselgelt kitsaks, siis tuli leida uus 3d-mootor. Selleks sai Crystal Space, mis on kõrgema taseme 6DOF mootor. Põhineb portaalidel, sektoritel ja neis asuval staatilisel geomeetrial.
- Uue 3d-mootoriga kaasnes kogu programmi ümberkirjutamine C++ kujule. Tegin seda mitu head päeva. Raske ei olnud uue mootori lisamine vaid vana väljarookimine.
- Algseim versioon. 3d-aken on olemas, aga objektide ja gruppide süsteem on nii puru kui üldse olla saab.

Ei pea olema väga geniaalne, et näha, milline töö tuli teha. Crystal Space oli veel (ja on ka hetkel) arendamisjärgus ja seega oli töö raske, süsteemsed muutused pidurdasid Kaabli koodi arengut. Palju kulus aega Crystal Space'i API-uuendustega sammu pidamiseks. Kuid Areng ei jäänud tulemata.

Tegemist on algse versiooniga, mille töökindlus on väike ning võimalused veel väiksemad. Tõsihingelise ajaloohuvilise jaoks on see-eest tegemist tähtsa verstapostiga :)


Failid: The Cord v0.6b41 (English MS-DOS version)

03/10/1999 - Versioon 0.6b42

Vähe uuendusi, kuid puhtam ja töökindlam kood. Pärit sellest ajast, kui uus väljalase tuli iga paari päeva või nädala tagant. Võrreldes praeguste pooleaastaste pausidega :(


Failid: The Cord v0.6b42 (English MS-DOS version)

29/06/2000 - Versioon 0.6b46 (tuntud ka kui pre-alfa 46)

Tohutu areng (ja hulk aega) edasi. Kaabel sai uue väga võimsa menüügraafika animatsioonide ja kõigega (autoriks graafika vallas ilma tegev Oliver Oberg). Taas hakkas tööle helisüsteem, praegu vaid CD Audio toega. Valmis sai Kaabli esimene õnnelik port Linuxi platvormile. Samuti läbinisti eestikeelne versioon mängust. Alguse sai põhjalikum missioonisüsteem. Robert Sälg alustas Kaabli algusanimatsiooni loomist.

Kaasaegsetele mootoritele ruumiliste maailmade loomine pole lihtne. Kogusime tekstuure ja töövahendeid, millega Tõnis Ormisson ja temaga liitunud Siim Kinnas uute tasemete kallal tööle hakkasid. Tegelaste süsteem liikus edasi. Samamoodi ka Siim Kinnase maailmad. Siimust sai Kaabli maailmade peamodelleerija ja kaasstsenarist. Kaabli kodulehekülg sai uue kujunduse meie 2d-gurult Oliverilt.

Selles versioonis on kaks missiooni. Esimene on stsenaariumi järgiv ja teine katsetamiseks mõeldud ühe-episoodiline missioon. Mängus on palju probleeme, eriti liikumisega. Abiks on hüppamine (vajutage Enterit). Mõnes tasemes ei saa ka üldse liikuda ning esineb ka muid probleeme, kuid need tuleb modelleerijatele andestada, sest nad tegelesid täiesti uute modelleerimispõhimõtete vastuvõtmisega. Selles mängu versioonis töötab vaid tarkvaraline renderdus. Kiirendite tugi on plaanis, kuid hetkel veel vähereaalne, sest pole arvuteid, millel testida. Lõpuks veel nii palju, et täieliku elamuse saamiseks on vaja ära tõmmata kõik mingi keele jaoks mõeldud failid. NB! Väike mõistatus: muusikafailid on mõeldud vaid ühe keele jaoks. Kui soovite teise versiooni alla muusikat kuulda, peate kataloogi ümber nimetama. Vajadusel taipate ise, kuidas seda teha.


Failid:
The Cord v0.6b46 (Eestikeelsed programmifailid MS-DOS-versioonile)
The Cord v0.6b46 (Eestikeelne menüügraafika)
The Cord v0.6b46 (Eestikeelsed andmefailid)
The Cord v0.6b46 (Eestikeelne episood "Kaevanduslaev")
The Cord v0.6b46 (Eestikeelne episood "Kaevandusküla 27")
The Cord v0.6b46 (Eestikeelne eksperimentaalepisood "Mahajäetud Linn")
The Cord v0.6b46 (Eestikeelne dokumentatsioon)
The Cord v0.6b46 (Muusikafailid)
The Cord v0.6b46 (English MS-DOS program files)
The Cord v0.6b46 (English menu graphics)
The Cord v0.6b46 (English data files)
The Cord v0.6b46 (English episode "Mining ship")


Kaabel | Beau Monde Network